onsdag 16 september 2009

Etapp 1 klar

Här kommer bilder från hallens förvandlingsfas. Först några före
bilder som alltid när en förvandling är på G.






Bajsgul färg på trädetaljerna, lackade trälister på kanten och
linoliummatta på trappstegen i en trist grå nyans.



Jag började med sidorna och listerna och det blev så ljust
och fräscht och då tänkte jag, what the heck, jag målar
alltihop vitt. Bära eller brista kan man säga.

Det går ju alltid att göra om om jag skulle ändra mig...

Nu är stolparna klara men trappstegen behöver några
penseldrag till tror jag allt...



Och så här blev det tillslut. Nu är det ledstången som ska
bytas ut och så blir det ju alltid en massa merarbete när man
börjar renovera.
Jag menar, trappen är vit och fräsch men hur ser dörrposterna
ut runt de dörrar som finns i hallen.
För att inte tala om dörrarna, så klar är jag INTE!

Men jag tycker som tur är att målning är skojigt.
När hallen är helt färdig så ska lilla gäst toaleten få sig ett litet
lyft, så att säga. Men mer om detta senare.

Tjingeling...

1 kommentar:

  1. Vilken skillnad lite färg kan göra. Det där kommer att bli superfint när det är klart. Jag kan tycka att renovering är roligt när det inte finns några måsten utan att man bara kan ta det när man känner för det :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera