tisdag 3 maj 2011

Aprilväder

Cyklade över till min syster Yster på morronen för att fixa till hennes bokslut och deklaration (körde in bokföringen igår) i ett megakallt majväder. Trodde i min enfald att det inte behövdes packas ner några vinterkläder inför resan ner hit men ack vad jag misstog mig. Jobbade raskt undan alla papper så vi skulle hinna med lite systersnack oxå. Det gäller att passa på nu när vi bor så långt ifrån varandra. Pratade lite om morgondagen då vi ska begrava lilla pappsen och lite tankar kring vår sorg. Har nog inte riktigt förstått att han är borta än men jag får ta en dag i taget så klarar jag mig nog igenom det här också. Det är ju så livet ser ut.........Vi föds och vi ska alla dö (men inte föräldrar).
Hemfärden på Åsas cykel blev allt annat än angenäm, först en regnskur som snart övergick i något slags snö/hagelblandning. Fy tusan snart åker jag hem till Lappland igen där det ska var uschväder

1 kommentar:

  1. Tusen Tack för din hjälp med mina tråk papper..Det är alltid lika skönt när det är gjort!Stackars dej som inte hann hem innan himlen öppnade sej,hoppas du inte blir sjuk nu..Ses i morron...

    SvaraRadera