torsdag 5 maj 2011

Generationsträff

Idag har Meja & jag hälsat på hos min mamma. Åsa körde dit oss innan hon stack till frissan (minstingen) för årets vårfrisyr. Vi fixade och trixade med lunchen varvat med lek och fikapaus. Mannen for runt som en tossing med syster Yster för att ordna med papper till pappas dödsboanmälan.
Blev en annorlunda lunchträff kan jag lugnt påstå. 4 generationer kvinns och så mannen, som tur var så lämnades dogsen kvar på Lg 3. Annars hade kaoset varit totalt. Efter lunchen blev det fika igen (jösses vad man äter hos den här kvinnan) innan Åsa, Meja och jag åkte hem till Lg igen. Åsa jobbar kväll och Meja var inte riktigt på topp.
Efter middan tog mannen och jag en tur till Syster Yster och sammanställde pappren så gott det gick, vi har inte fått tag på allt än, fikade en sväng till (spricker nog snart) innan vi tog kväller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar